Followers

Sabarlah Sahabatku...


Gambar kenangan bersama sewaktu Majlis Khatam Quran di DQ satu ketika dahulu

Alif, Laam, Miim. Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Surah Ankabut: 1-2

830 pagi - Muaz berada di depan rumah ana untuk sama2 kami ke UIA mengahidri satu mesyuarat.Perancangan berubah akibat ana tidak sihat. Maka Muaz menunggang motor ana berseorangan.

430 ptg - Muaz telefon ana untuk memaklumkan tentang helmet motor.

515 ptg - Muaz telefon sekali lagi memberitahu beliau sudah mengalami kemalangan di lebuhraya antara Rawang dan Tg. Malim. Ana terus bergegas ke Hospital Sg. Buloh.

730 mlm - Ana daftarkan Muaz sebagai pesakit luar. Sahabat2 dari UPSI datang dengan sebuah kereta. Doktor memaklumkan kepada ana bahawa Muaz patah 3 tulang. 2 tulang pada keting dan 1 tulang pada peha. Semuanya pada kaki kiri. Ya Allah, beratnya ujian ini.

900 mlm - Family Muaz tiba. Parents Muaz berbincang dengan doktor untuk dipindahkan kerana jika terus berada di Sg. Buloh, dia terpaksa menunggu giliran minimum selama 2 minggu untuk dibedah. Keputusan dibuat untuk memindahkan Muaz ke Hospital Pakar Seremban (KPJ).

Sahabat2 yang ingin menziarahi Mohd Muaz bin Abd Hamid, boleh melawat beliau di wad bawah sekali di KPJ. Sebarang maklumat lanjut, boleh menghubungi ayah beliau, Ust Hamid Harun, 013-2212853 atau ana sendiri.



Muaz di hadapan Masjid Nabawi sewaktu kami bersama menunaikan umrah dan muqabalah di Universiti Islam Madinah

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid

013-2129365

www.tintadakwah.blogspot.com




6 comments:

Abdulla said...

Salamathu

Anonymous said...

assalamualaikum wbt..mg Allah SWT merahmati dn berkati ukhuwah kalian.. Allaahu yasyfiik... -shbt_m'sia

Anonymous said...

Semoga ALLAH kurniakan hati yang tabah pada beliau untuk harungi ujian ini....

amar husaini ismail said...

sabar dengan ujian allah s.w.t....
insyaALLAH nk poie melawat ni..:)

Anonymous said...

Pijan, kem salam ana(syahrul adnan) pada Muaz yer..moga cepat sembuh dan Allah beri kekuatan hadapi segala dugaan insyaAllah...

Anonymous said...

moga Muaz segera sembuh..