Followers

wah!!!...dah hilang sabar...


Penting ke sabar???..tetiba tajuk khutbah jumaat ari ni 'SABAR'..knapa kna sabar??..kita pn manusia biasa..xkan asyik kita je yg nak bersabar kan?..mmm...

waktu dgr khutbah ari ni rasa cam ngantuk ckit..sabar la fizan..bgn je pagi td,bkak laptop dulu n kmas2 umah..tetiba adik pn dtg bgtau tgn n kaki dia ada bintik2 merah..aik,nape cam sama dgn ana kna??..ya Allah..sabar ye..x gatal, tp pedih2..tetiba teringat sewaktu kendalikan "latihan" utk adik2 2007..ramai yg kna cmni...uish,mmg mnguji kesabaran btul..dr janda baik terpaksa drive dgn keadaan yg amat leteh ke seremban...xptt2..takpe2,sabar fizan...korg phm ke?..yg phm hanya org tertentu..hehhe..



ayah pn srh la g klinik ngan adik..dhla ngantuk lpas jumaat td..pastu kna bwk adik g klinik plak..sabar je la..dah amik no..pergh!!!..sejam tunggu baru leh jmpa doktor..sabar ye fizan...time jmpa plak..doktor mcm nak x nak je cek...pastu siap bleh kata xpasti..huhuhu..sama mcm kes dr janda baik tu la...sabar je la..hehe..ingtkan berakhir di situ..rupenye nk amik ubat kna tunggu lg stengah jam..hanya Allah je yg tau..balik je umah..tetiba akak ajak bli tiket bas diank blk ahad ni..laa, x ilang lg lteh..kna drive lg..mmmm,sabar ye...

uish...banyakbtul ye benda yg mnguji kesabaran kita dlm hidup ni..ni x kira lg persediaan ke syria yg msh lg xde duit..huhuhu...sabar je la awis..pape pn..pjuangan msti d teruskan..

apa la nta ni???..baru berjuang ckit dah rasa putus asa..xnk sabar ckit..jauh sgt2 nk d bandingkan tahap kesabaran nta dgn para shbt yg berjuang dulu..ingt lagi kata2 naqib ana..syg sgt kt dia..ibarat permata yg terlalu bernilai bg ana...ya Allah..besarnya hikmah bersabar ye..tambah2 lg dah nk masuk bulan ramadhan..bulan yang penuh dgn barakah juga dikenali dgn bulan tarbiyah..benarlah kata2 Allah..



"dan sungguh akan kami berikan uji
an dan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah2an. dan berikanlah berita gembira kpd org2 yg sabar iaitu org yg ditimpa musibah mrk akan ucap sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali"
surah al-baqarah: 155-156





3 comments:

goooooood girl said...

Good good good......

faisol said...

terima kasih sharing info/ilmunya...
saya membuat tulisan tentang "Mengapa Pahala Tidak Berbentuk Harta Saja, Ya?"
silakan berkunjung ke:

http://achmadfaisol.blogspot.com/2008/08/mengapa-pahala-tidak-berbentuk-harta.html

salam,
achmad faisol
http://achmadfaisol.blogspot.com/

faisol said...

terima kasih sharing info/ilmunya...
saya membuat tulisan tentang "Tidur Ketika Khutbah Jum‘at, Mengapa?!"
silakan berkunjung ke:

http://achmadfaisol.blogspot.com/2008/08/hidup-ini-memang-penuh-kelucuan.html

salam,
achmad faisol
http://achmadfaisol.blogspot.com/